۱۳۹۳/۰۳/۰۳ - ۱۴:۲۹
«سراج 24» خبر می‌دهد؛

زمان‌بندی آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به ایرلاین‌ها ابلاغ شد/سازمان هواپیمایی از ایرلاین‌ها خواست هر چه زودتر برنامه خود را ارائه دهند

با وجود خلف وعده دولت برای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، پنج‌شنبه جلسه‌ای بین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی داخلی برگزار شد و زمان‌بندی آزادسازی به ایرلاین ها ابلاغ شد.

زمان‌بندی آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به ایرلاین‌ها ابلاغ شد/سازمان هواپیمایی از ایرلاین‌ها خواست هر چه زودتر برنامه خود را ارائه دهند

به گزارش خبرنگار سراج24، با وجود خلف وعده دولت برای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، پنج‌شنبه جلسه‌ای بین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران عامل شرکت های هواپیمایی داخلی برای بررسی جزئیات بند ب ماده 161 قانون برنامه پنجم برگزار و زمانبندی آزادسازی به ایرلاین ها ابلاغ شد.

به گفته محمد خداکرمی، معاون هوانوردی و امور  بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، در این  جلسه جزئیات اجرای طرح آزاد‌سازی نرخ خدمات هوایی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با این موضوع به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی منتقل شد و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همکاری تنگاتنگ شرکت‌ها در اجرای دستورالعمل 11 ماده‌ای این سازمان تحت عنوان دستورالعمل نظارت بر اجرای طرح آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی را خواستار شد.

خداکرمی ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح باعث ایجاد رقابت سالم بین شرکت ها، ارتقا سطح خدمات به مسافران و جذب حداکثری مسافران هوایی، افزایش ضریب اشغال صندلی، جذب سرمایه ها برای توسعه این بخش و در نهایت رونق حمل‌ونقل هوایی کشور  شود.

به گزارش سراج24، در جلسه مذکور زمانبندی مربوط به آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده و سازمان هواپیمایی کشوری از ایرلاین‌ها خواسته هر چه زودتر برنامه خود را در این زمینه ارائه دهند.

در 10 سال اخیر قیمت بلیت هواپیما حدود 173 درصد یعنی حدود سه برابر افزایش یافته، یکی از اهداف این اقدام دولت های هشتم، نهم و دهم سر وسامان بخشیدن به صنعت بیمار حمل ونقل هوایی بوده است.

صنعتی که به گفته، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در سال 91 به واسطه افزایش حدود سه برابری نرخ ارز هزینه های آن به شدت افزایش یافته است.

حمیدرضا غوابش در این باره می گوید: یکی از پیش بینی های دولت در خصوص تعیین نرخ بلیت هواپیما بر اساس محاسبه نرخ تورم بود، یعنی با توجه به تورم حدود 40 درصدی، قیمت ها تعیین شود

وی ادامه داد: البته دولت به جای افزایش قیمت‌ها به این نتیجه رسید آزادسازی را انجام دهد تا زمینه شکل‌گیری تنوع‌سازی نرخ و خدمات فراهم شود.

وی با اشاره به این بیشترین بحران در حمل و نقل هوایی را به دلیل رشد قیمت دلار در  سال 92 داشتیم، اظهار داشت: از سوی دیگر در سال 91 نرخ  خدمات ناوبری 500 درصد افزایش یافت.

غوابش با تاکید بر این‌که اقتصاد صنعت هوایی نامتوازن است، گفت: هم‌اکنون بین 37 تا 40 به‌طور متوسط هزینه‌ها بیشتر از متوسط درآمد است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
capcha
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۸۳
آخرین مطالب
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••